Project Description

Astecom Business software heeft maatwerk meldcentrale software gemaakt voor een grote dienstverlener in de zorg-sector.

De kern hierbij is het aannemen en afhandelen van telefonische overlijdensmeldingen. De telefonist krijgt een nummer op het scherm te zien dat correspondeert met een klantnummer. Voordat de telefoon wordt opgenomen kan de telefonist op deze manier alle gegevens van de klant doornemen, hierdoor kan het telefoongesprek correct afgehandeld worden.

Klantspecifiek meldingscherm

Er zijn verschillende type klanten, bijvoorbeeld ziekenhuizen, uitvaartondernemers, crematoria/begraafplaatsen of de politie. Elke klant heeft een apart meldingsscherm, omdat er andere gegevens moeten worden genoteerd. De mogelijkheden en de in te voeren gegevens op melding schermen zijn per klant in te stellen via de meldcentrale software.

Directe koppeling met medewerker roosters

Medewerker inroosteren

Wanneer de telefonist de melding heeft ingevoerd dan moet er een dienstdoende medewerker worden opgeroepen.
Op het planning scherm is per dag te zien welke afspraken er voor die dag staan en welke medewerkers er beschikbaar zijn. Nieuwe afspraken kunnen hier worden ingepland op de gewenste tijd. Te allen tijde is de originele info van de melding te bekijken.

Medewerker op de hoogte stellen

Met één druk op de knop kan deze medewerker worden gebeld en/of per sms worden geïnformeerd om ervoor te zorgen dat de oproep aankomt. Het is ook mogelijk om een groep medewerkers allemaal tegelijk een sms te versturen. Deze sms server is gebouwd door Astecom Business Software.

Mogelijkheid tot online rooster invulling

Er is ook een koppeling met een online rooster applicatie ingebouwd. Deze applicatie is gemaakt door Astecom Websites. Hier worden de roosters ingevuld, en deze worden gecommuniceerd met de meldcentrale software. Die communicatie loopt continu, 24 uur per dag, om de roosters te synchroniseren.

Altijd de controle hebben

Voor de supervisor is er een controlescherm, waarop alle meldingen in verschillende kleurcodes getoond worden. De supervisor kan ook alle wijzigingen van meldingen zien.
Het is mogelijk om de statistieken van de af te drukken, je kunt dan alle inkomende gesprekken zien. Je kunt zien hoeveel minuten het belletje heeft geduurd en hoe lang mensen in de wacht hebben gestaan.

Per dag worden er verslagen van de binnengekomen meldingen gestuurd naar de desbetreffende klanten.